Rozrząd w 2.2 ogarnia się bardzo tanio na częściach z opla - jest o tym temat. Potem tylko trzymać poziom oleju bliżej max, i powinien być spokój na wieki.
Co do 1.75, turbina podobno pada tylko od żadkich wymian oleju (35kkm), a w razie czego ponoć do ogarnięcia za 1tys zł (wg. TomkaKRK). O problemach ze sprzęgłem w 1.75 nigdy nie słyszałem a czytam forum codziennie od przeszło 4 lat.
Jak na razie (po paru tygodniach posiadania TBi) poleciłbym właśnie TBi bo jestem naprawdę zadowolony. Podobnie mój dobry kumpel, miał 156 V6 2.5, potem 159 JTDM, a teraz też ma TBi i mówi to samo.
Tyle że Brerę TBi pewnie ciężko znaleźć - mało tego (swoje 159 TBi w wymażonym Grigio Titanio) szukałem ze ponad 2 miesiące po całej Europie.
Poleciłbym koledze poprosić o przejażdżkę alfami z różnymi silnikami (niekoniecznie Brera, 159 jest nieznacznie cięższe, da na pewno podgląd) żeby się przekonać które wersje pasują a które nie pasują i wtedy dopiero coś szukać.