Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Filtr odstojnik oparów oleju ze skrzyni korbowej 2.2 M-Jet

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Giulia
    Postów
    298

    Domyślnie Filtr odstojnik oparów oleju ze skrzyni korbowej 2.2 M-Jet

    Prawie dwa lata zabierałem się i w końcu zamontowałem.

    Opary oleju ze skrzyni korbowej wyprowadzane są krótką rurką z żółtą końcówką, bezpośrednio do rury łączącej filtr powietrza, przepływomierz i turbosprężarkę, i podłączone do w/w rury od dołu, tuż przed wlotem do turbosprężarki.
    Żeby było ciekawiej rura jw. ma delikatny spadek od turbo do filtra powietrza, co skutkuje zbieraniem się oparów oleju na filtrze powietrza (robi się zaolejony).

    Skorzystałem z porad zawartych na włoskim forum clubalfa.it i kupiłem na aliexpress kopię filtra/odstojnika Mann Provent 200.
    Produkt solidnie zrobiony z filtrem siatkowym w komplecie i zaworem bocznym.
    Oryginalny Mann ma filtr bawełniany. W "moim" chińczyku jest siatkowy, tzw. dożywotni ale można go wymienić na oryginalny filtr Mann typu LC 5001 lub zamiennik.

    Do kompletu potrzebne są rurki EPDM odporne na wysoką temperaturę (ja kupiłem Fagumit max. temp 145 st.) o średnicy wewnętrznej: 12,5 mm, 16 mm (fi zewnętrzne 24 mm) i 25 mm.
    Potrzebny jest jeszcze wspornik, na którym filtr zostanie zamocowany i 2 śruby z nakrętkami 8 mm.
    No i kilka opasek zaciskowych.
    Można też dodać oplot, żeby już było całkiem profi.

    Montaż jest banalny.
    Należy odpiąć - rozłączyć oryginalną rurkę z żółtą końcówką, przed turbiną.
    Rurka jest zakończona metalową tuleją 16 mm, na którą trzeba wcisnąć wcześniej kupioną rurkę gumową 16 mm i zakręcić opaską zaciskową, żeby się nie zsunęła (długość ok. 26 cm).
    Drugi koniec rurki gumowej włożyć na wcisk do wlotu górnego w puszce filtra.
    Z dolnego wylotu puszki należy włożyć na wcisk drugi odcinek rurki 16 mm (długość ok. 40 cm) i poprzez redukcję rurką 25 mm (długość ok. 8 cm) wyprowadzić i połączyć z wlotem przed turbiną oraz skręcić opaskami.

    Rurka 12,5 mm (długość ok. 50 cm) jest potrzebna do odprowadzenia nagromadzonego w puszce osadu.
    Ja wyprowadziłem pod zderzak i planuję zakończyć ogrodowym kranikiem 1/2" z castoramy np. (nie ma jeszcze na zdjęciu).

    Silnik nie wypluwa żadnych błędów. Wszystko jeździ zupełnie normalnie, tyle, że opary oleju ze skrzyni nie są już zasysane na łopatki turbiny i dolot.

    Od razu zaznaczę, że nikogo nie namawiam do kupna zamienników.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma2.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	47.4 KB
ID:	283524Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma3.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	73.8 KB
ID:	283525Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma7.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	96.9 KB
ID:	283526Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma4.jpg
Wyświetleń:	9
Rozmiar:	115.1 KB
ID:	283527Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma5.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	82.2 KB
ID:	283528Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma6.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	48.6 KB
ID:	283529Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma1.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	96.2 KB
ID:	283530
    Giulia Super 2.2 MultiJet

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2020
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Veloce Ti
    Postów
    117

    Domyślnie

    Nie obawiasz się, że zamarznie ci ta konstrukcja zimą?

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,273

    Domyślnie

    Taki odstojnik można kupić w byle sklepie samochodowym stratego stylu za 15-20zl, do Lublina (kopia któregoś Landrovera żeby było śmiesznie). Zamiast rurki na dole pojemnik okolo 250ml który powinien starczyć do opróżnienia raz na sezon (oczywiście kwestia kondycji silnika i stylu jazdy - krótkie przebiegi generują więcej syfu). Sama rurka to chyba słaby pomysł, może że względu na wspomnianą możliwość zamarzniecia zawartości i lipa ze spustu, napewno ze względu na pojemność.
    Ćwiczyłem to kiedyś w jednym z poprzednich samochodów.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    697

    Domyślnie

    Temat jak najbardziej aktualny i to nie tylko dla diesla. W benzynie z wtryskiem bezpośrednim zanieczyszczone olejem opary m.in. ze skrzyni korbowej są uważane za jeden z głównych winowajców odkładania się nagaru na zaworach.
    Osobiście przećwiczyłem OCC (oil catch can - dużo tematów w necie, w tym co-nieco o 2.0 Giulii/Stelvio) na innym fabrycznie nowym silniku (przebieg ~5kkm) turbo benzynowym z wtryskiem bezpośrednim - byłem w szoku jak zobaczyłem co się zebrało po paru tysiącach kilometrach (~100ml syfu). Przymierzam się do montażu OCC w Stelvio - dokładniej, 2 szt. OCC... ale najpierw muszę skądś wygrzebać te kilka godzin na taką zabawę. Dla mnie przynajmniej to rozwiązanie w 100% udowodniło swoją przydatność w benzynowym silniku z wtryskiem bezpośrednim.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,273

    Domyślnie

    Dlaczego 2szt chcesz montować?
    Dwa odprowadzenia ze skrzyni są w Stelvio?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2018
    Auto
    Stelvio 2.0/200KM
    Postów
    697

    Domyślnie

    Proszę bardzo, jeden z przydatnych linków: https://www.giuliaforums.com/threads...tch-can.54154/
    Ciekawostka - czytałem też, że w QV rozwiązali problem redukcji emisji zanieczyszczeń silnika 2.9 poprzez dodatkowy pośredni wtrysk paliwa - co by oznaczało że nowe 2.9 nie powinny cierpieć na odkładanie się nagaru na zaworach.

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2022
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 280KM Veloce MY2021
    Postów
    1,273

    Domyślnie

    Hmmmm, nie spodziewałem się tego po stronie pasażera :-).
    Na pewno, z wcześniejszego doświadczenia, ten co podłączony do zasysu powietrza to potrafi nieźle przepływomierz zasyfić. W tanku po sezonie właśnie około 100ml syfu mi zatrzymywał. Ale jak wspomniałem, bardzo to zależy od charakteru użytkowania (akurat mój jest ewidentnie syfo-genny)

Podobne wątki

  1. [1.8 TS] Filtr oparów paliwa...?
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-04-2015, 22:01
  2. zapocony odstojnik par oleju 16V
    Utworzone przez Jacenty w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 09-03-2014, 11:17
  3. odma.. odstojnik par oleju
    Utworzone przez andrzejm36 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 08:03
  4. [156] Filtr oparów paliwa??
    Utworzone przez patryk520 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 19:17
  5. Filtr oparów
    Utworzone przez Paza w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory