Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Jakie turbo, wybuchła hybryda

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie Jakie turbo, wybuchła hybryda

    Jak w tytule tematu. Mam alfę 147 1.9 JTDm po modach to znaczy duży ic fmic, cały wydech z fly performance, program DPF, EGR, klapki off hybrydowe turbo w którym rozwalił się wirnik, sprzęgło Kevlar, twarde zawieszenie. Turbo dmuchało 1.9 bara na moc 220 koni 430 niuta no i padło. Pompowało od 2650. Teraz zastanawiam się czy pchać się w inną hybrydę która będzie wcześniej wstawać i pompować tyle samo, czy może big turbo czyli coś na kształt GT 2056/2256/2060/2260 wszystko rozbija się o koszta o wytrzymałość takiego rozwiązania.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    Hello.
    Zacznijmy od drobnej nieścisłości turbo dmuchało 1.9 bar czy 2650 mbar?
    Jeśli to hybryda to pewnie poskładana na jakimś gt1749. Czyli został wirnik turbiny 34mm, a wirnik kompresora został wymieniony na większy przy zachowaniu seryjnego A/R kompresora. Całkiem spoko rozwiązanie.
    Niestety zdecydowana większość hybryd posiada baaaaaaaaaardzo zły dobór wirnika kompresora, zaczynajac od trimu kompresora (który jest bardzzo różnie liczony, dla firmy na G liczony jest jako stosunek powierzchni czynnej wejścia wirnika do stosunku powierzchni wyjścia wirnika, pewna firma na B liczy trim jako zwykły stosunek promieni wejścia wirnika do jego wyjścia.... która opcja jest bardziej sensowna to pozostawię dalszej dyskusji)
    Przy wymianie IC na większy znacząco zwiększasz pojemność układu dolotowego, w AR147 baaaaaaaardxo znacząco, co ma ogromny wpływ na prędkość obrotowa turbosprężarki przy spool upie, bardzo łatwo zmusić sprężarkę do przekroczenia prędkości obrotowej (rozsądnej, projektowej czy jak zechcecie ja nazwać) przy zwiększeniu pojemności układu. Zauważyliśmy to przy strojeniu auta mojego faceta gdy mieliśmy do dyspozycji czujnik prędkości turbo, okazało się, ze mimo, iż nie osiągamy zadanego doładowania już „przekrecamy” turbo osiągając znacznie powyżej 540m/s na krawędzi łopatki.
    Jeśli możesz sprawdź na jakim kółku kompresora została zbudowana turbosprężarka, ja obstawiam koło 52mm.
    Jeśli mówimy o mocach rzędu 220ps to wchodzisz wręcz w idealny zakres dla GT2056 lub GT2256 (ta druga pewnie tańsza będzie) Tak wiem, przeróbka wlotu turbiny itd. Ale przy budowie hybrydy pamiętaj, ze pozostaje ci seryjna konstrukcja turbiny, która przy dużych przepływach będzie powodować znaczące podniesienie backpressure i niepotrzebny wzrost EGT.
    +220ps To już zakres gt2056 (turbina 40mm, kompresor 56) lub GT2256 (turbina 44mm, kompresor 56mm)
    W razie wątpliwości, służę pomocą!

    Zgodnie z zasada „było boom, będzie tune” idź w większa turbosprężarkę.
    Ostatnio edytowane przez Karolina147 ; 17-08-2020 o 08:12

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Moje turbo dmuchało 1.9 bara. Wstawało od 2650 obrotów. Zastanawiałem się nad wymienionymi turbinami i kuszącą opcja byłoby wsadzenie takiej big turbo. Pytanie tylko od kiedy wstaje jedna i druga... Mam też problem ze znalezieniem warsztatu we Wrocławiu który w ogóle podjął by się przeróbki

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    A czy w Brerze 2.4 JTDm 210ps nie siedziało jakies GTB...? Pewnie dałoby się podpasować pod kolektor (pewnie z jakimiś przeróbkami) GT2256 i GT2260 z BMW ma zupełnie inny rozstaw śrub - mocowane są na 3 śruby - to będzie mega problematyczne.
    Może warto byłoby stworzyć listę turbosprężarek z róznych modeli, wraz z oznaczeniami i zdjęciami flansz? To bardzo by pomogło w doborze turbo przy modyfikacjach.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Pomogłloby na pewno, ja wrzucę co zrobię u siebie. Nie powiem bardzo kusi gtb2056 ale i tak niuta trzeba poniżej 420 trzymać, więc tylko km dorzucę jak coś... Ciekawe tylko gdzie ja to zrobię.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    GTB2056 ma chyba inne wejście i wyjście kompresora w porównaniu do GT1749 - GTB ma skręcane flansze, ale to chyba dałoby się przerobić. Obciąć flansze, dospawać wejścia a'la GT1749.
    Nie mam pojęcia jak wygląda część gorąca - gdzieś znalazłam zdjęcia, które przypominały mi flansze z JTD 16v, ale po zdjęciach to sobie można ocenic...
    Tak BTW, Ty masz JTDm 16v, tak?

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    JTDm 16v. Jeśli będę zmuszony zrobić to biednie to zostanę w okolicy 210 koni, jednak mam nadzieję na więcej

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    Looknij tu...
    Poniżej masz zdjęcia GTB2056 z 2.4 JTDm i porównanie do GT1749. Flansza wydechowa wydaje się być wręcz uroczo znajoma...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtb2056v 5.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	94.0 KB
ID:	272070   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtb2056v 2.jpg
Wyświetleń:	8
Rozmiar:	105.3 KB
ID:	272071   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtb2056v 1.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	79.5 KB
ID:	272072  

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa 147 Q2 1.9 JTDm
    Postów
    7

    Domyślnie

    Rozmawiałem jakiś czas temu z Fiodorem na ten temat. Jest to do zrobienia, ale reszte rzeczy trzeba rzeźbić, a co najgorsze - przesunąć puchę z filtrem powietrza bo brakuje miejsca. Jutro podzwonię i zobaczymy, być może będę szczęsliwym posiadaczem gtb2056. Kto wie, jak troche czasu minie, wieksze wtryski, pompa, mapsensor i lecimy po 270?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    Jak już turbo do kolektora zakręcisz, to reszta nie jest takim ogromnym problemem. Zrobienie downpipe'u to nie jest ogromny problem.
    Dolot to już najmniejszy problem, jakiś filtr zawsze da się gdzieś upchnać, zresztą jak zrobisz FMIC to masa miejsca zostaje Ci po SMIC'u.

Podobne wątki

  1. TURBO hybryda GT18/20 czy GT17/20 1,9JTD 16v 150KM
    Utworzone przez knopfler w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 21-02-2017, 22:59
  2. Turbo hybryda do JTDM
    Utworzone przez haps w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-11-2016, 02:16
  3. Jakie turbo pasuje do 147
    Utworzone przez ice_cube w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 05-10-2015, 21:02
  4. 156 jakie rury turbo - ic
    Utworzone przez kkkpiotrekkkk w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory